Stäng

Bli en i vårt team!

Kundtjänstansvarig

Om oss

Astro Sweden säljer produkter inom jakt, skytte, friluftsliv, ornitologi, mikroskopi och astronomi till privatpersoner med intresse för natur och naturvetenskap samt till återförsäljare med motsvarande kundgrupper. Företaget har butik och lager i Skara och ca 20 anställda. Vi har unika specialistkunskaper om våra produkter, omfattande kompetens inom utövandet, brett utbud av kvalitetsprodukter och en mycket hög servicegrad. Våra kunder får därför alltid den bästa hjälpen med att hitta rätt produkter utifrån deras behov samt inspiration och kunskaper som bidrar till utveckling av deras intresse. Vår försäljning ökar mycket starkt både i butik, genom distribution och via vår webshop på www.astrosweden.se och vi behöver därför utöka vår personalstyrka med fler medarbetare som vill vara med och driva vår utveckling framåt.

 

Om dig

Din roll är mycket viktig för att vi ska skapa goda relationer med besökare och kunder så att de känner sig välkomna och omhändertagna. Du är också viktig för den interna kommunikation med våra medarbetare. Du måste därför trivas med att ha rollen som spindeln i nätet och du är van att effektivt hantera människor med olika behov. Du har en mycket positiv utstrålning och det smittar av sig på de du möter. Då tjänsten innehåller flera olika arbetsuppgifter behöver du vara van att hantera stress och prioritera bland olika uppgifter. Vi ser att du gillar ett högt arbetstempo men att du även är noggrann så att uppgifterna blir rätt utförda direkt. Du är van att skapa struktur för ditt arbete och som person är du hjälpsam, snabb och noggrann, prestigelös och ambitiös. Du gillar att ha en framträdande roll där du får ta mycket ansvar och lösa olika problem. Du har mycket god datavana, är van att jobba i olika system och kan kommunicera i både text och tal på svenska och engelska.

 

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att vara ansvarig för företagets kundtjänst och ha följande arbetsuppgifter: - Reception - Välkomna och hantera kunder/besökare i butik samt se till att de får kontakt med säljare alternativt besöksmottagare. - Telefonväxel - Svara på inkommande samtal och fördela till rätt mottagare. - Post - Hantera inkommande och utgående post, fördelning av inkommande samt frankering av utgående. - Mejl - Hantera och fördela inkommande mail samt administrera returfraktsedlar och blanketter vid behov. - Kassa - Hantera betalningar med olika betalsätt vid direkt köp av kund eller via orderbekräftelse som kund medför från säljare. Utfärda presentkort samt ansvara för registrering av dessa. - Hantera närvaroinformation för medarbetare.

Ansvarig Jaktavdelning

Om oss

Astro Sweden säljer produkter inom jakt, skytte, friluftsliv, ornitologi, mikroskopi och astronomi till privatpersoner med intresse för natur och naturvetenskap samt till återförsäljare med motsvarande kundgrupper. Företaget har butik och lager i Skara och ca 20 anställda. Vi har unika specialistkunskaper om våra produkter, omfattande kompetens inom utövandet, brett utbud av kvalitetsprodukter och en mycket hög servicegrad. Våra kunder får därför alltid den bästa hjälpen med att hitta rätt produkter utifrån deras behov samt inspiration och kunskaper som bidrar till utveckling av deras intresse. Vår försäljning ökar mycket starkt både i butik, genom distribution och via vår webshop på www.astrosweden.se och vi behöver därför utöka vår personalstyrka med fler medarbetare som vill vara med och driva vår utveckling framåt.

 

Om dig

Du har en mycket bred kunskap om jaktvapen och är van att utföra värderingar vid inköp samt sätta försäljningspriser på jaktvapen. Du har god kännedom om branschen, ett starkt driv, mycket gott affärssinne och är van att leda en grupp framåt. Det är meriterande om du har erfarenhet av distributionsförsäljning till andra återförsäljare. Tjänsten innehåller flera olika arbetsuppgifter och du behöver därför vara van att hantera stress och prioritera bland olika uppgifter. Vi ser att du gillar ett högt arbetstempo men att du även är noggrann så att uppgifterna blir rätt utförda direkt. Du är van att skapa struktur både för ditt eget och andras arbete och som person är du hjälpsam, snabb och noggrann, prestigelös och ambitiös. Du gillar att ha en framträdande roll där du får ta mycket ansvar och lösa olika problem. Du har väldigt god datavana, är van att jobba i olika system. Det är meriterande om du jobbat i en arbetsledande roll tidigare. Vidare är du van att kommunicera i både text och tal i affärsrelationer på engelska.

 

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är i huvudsak inom försäljning av vapen och utrustning för jakt till kunder i butik, via e-handel och genom distribution till andra återförsäljare. Du kommer att ansvara för vårt sortiment inom jaktvapen vilket innebär att leta nya produkter, optimera inköp och driva försäljningen i samråd med övriga medarbetare och VD. Administrativa uppgifter ingår såsom hantering av vapenbok, inköpsorder, kundorder mm. i vårt affärssystem. I din roll som avdelningsansvarig ingår att samordna de dagliga aktiviteterna på avdelningen, leda utvecklingsarbetet och rapportera nyckeltal till VD.

Kontakt

Andreas Esbjörnsson, VD
Standardvy | Byt till Mobil vy